Naujienos

    2014 m. spalio 7 d. Vilniaus“Atgajos“ specialiojoje mokykloje prasidėjo „Pozityvaus ir sėkmingo auklėjimo“ mokymai. Juose dalyvauja mūsų mokyklos mokinių tėvai. Šiuos mokymus veda psichologė Jelena Krivoš, mokytojos Jevgenija Lotach ir Brigita Skarbalienė. Bendra mokymų trukmė – 18 valandų. 4 kassavaitiniai susitikimai po 4 ak. valandas turi vykti tą pačią savaitės dieną ir tuo pačiu, iš anksto numatytu laiku. Kiekvienas susitikimas vedamas su 15 min. pertrauka. Ir 2 grupiniai užsiėmimai po 2 ak. val., skirti gautų žinių ir įgūdžių įtvirtinimui, bendraujant su savo vaikais bei kitais dalyviais.

I SUSITIKIMAS


Pirmojo susitikimo metu tėveliai išsakė savo lūkesčius dėl savo vaikų: išmoktų skaityti, rašyti, skaičiuoti; sutelktų dėmesį ties įvairia veikla; suvoktų aplinką; pakeltų savivartę; išlauktų savo eilės; gebėtų valdyti emocijas; savarankiškai apsipirktų; gebėtų laikytis taisyklių; suvoktų veiksmų pasekmes; gebėtų savarankiškai apsirengti; kiltų noras kalbėti; jaustų gėdos jausmą; išmoktų elgtis kitoje aplinkoje; įveiktų baimes; mažėtų agresija, ...
Taigi pirmojo susitikimo metu mes: susipažinome vieni su kitais; kūrėme bendras taisykles, kurių laikysimės šiuose mokymuose; tėveliai išsakė savo lūkesčius; buvo pristatytos vaiko elgesio problemų priežastys ir sprendimo būdai; buvo kalbama apie elgesį, jo priežastis ir pasekmes; tėveliai buvo supažindinti su ABC metodu ugdyme; buvo kalbama apie skatinimą, kam jo reikia ir kaip vaiką skatinti; tėvai atliko labai daug praktinių užduočių.
II SUSITIKIMAS


Antrojo susitikimo metu mes pristatėme namų darbus. Užduotis buvo savaitę laiko stebėti savo vaiką, užrašyti vieną savo situaciją, susijusią su vaiku ir ją išanalizuoti. Reikėjo rasti priešistorę, elgesį/veiksmą ir pasekmes/reakciją. Taip pat reikėjo sugalvoti, kaip galima pakeisti reakciją/pasekmes, kad pasikeistų vaiko veiksmas/elgesys?

Taip pat kalbėjome apie pagalbą vaikui. Tėvai išvardino, ką jų vaikas geba padaryti savarankiškai. Dalinosi mintimis, ko dar norėtų, kad vaikas gebėtų savarankiškai atlikti ir kodėl jiems tai yra svarbu. Tėvai buvo supažindinti su pagalbos suteikimo vaikui būdais.

Buvo aptarti vaikų manipuliacijos tipai. Tėveliai gavo patarimų, kaip tinkamai elgtis, kai vaikas manipuliuoja tėvais. Susipažino su būdais, kurie padeda mažinti vaiko elgesio problemas. Sužinojo, kuo svarbūs vaikui yra pagyrimai, apdovanojimai, teigiamas dėmesys, specialus vaikui skirtas laikas ir t. t.

Susitikimo gale tėvai gavo namų užduotį. Savaitę laiko stebėti savo vaiką, ką jis gero padarė. Tuomet pagirti vaiką ir stebėti, kaip į tai reaguos vaikas.



TĖVŲ REFLEKSIJA PO ANTROJO SUSITIKIMO

- Supratau, kad turiu pradėti nuo savęs...

- Norėčiau, kad tokie susitikimai būtų kiekvieną vakarą.

- Laikas prabėgo labai greitai.

- Labai patiko.  

- Naudinga.
III SUSITIKIMAS
 
Trečio susitikimo metu mes  pristatėme namų darbus. Tėvams buvo priminti pagrindiniai jausmai ir emocijos. Tėvai dalinosi mintimis, kokie įtampos mažinimo būdai ar raminančios mintys jiems padeda susilaikyti, nepratrūkti. Taip pat kalbėjome apie vaiko jausmus, kaip tėveliai supranta, ką jaučia jų vaikas. Kalbėjome, ar dažnai vaiko netinkamas elgesys būna  susijęs su tuo, jog jis nesusitvarko su stipriomis emocijomis. Tėvai atliko praktinę užduotį - reikėjo išanalizuoti situacijas. Tėvai gavo patarimų, kaip suprasti vaiką ir valdyti jo emocijas. Psichologė Jelena pateikė labai daug priemonių (daugiausiai pagamintų savo), susijusių su jausmais ir emocijomis. Mokė tėvus, kaip pigiai ir lengvai, tėveliai šias priemones gali susikurti ir naudoti namuose su savo vaikais.
Antroje susitikimo dalyje tėveliai praktiškai išbandė smėlio terapiją, piešimą ant stiklo, piešinius popieriuje, kūrė istorijas, medžiagines lėles.
Susitikimo pabaigoje tėvai gavo namų darbus. Padėti vaikui išreikšti savo jausmus (pvz.: kartu su vaiku sukurti lėlę, pasaką, žaidimą, nupieškite ar pan.). Arba sukurti savo metodiką ir pasidalinti jau sukurta ir naudojama metodika.


TĖVŲ REFLEKSIJA PO TREČIOJO SUSITIKIMO

- Norėčiau seminaro tęstinumo.
- Esu geroj nuotaikoj, galvoje pilna minčių. Lauksiu kito mūsų susitikimo.
- Susitikimas smagus, aktyvus, linksmas. Nepavargau.
- Gera nuotaika, priemonių išbandymas.
- Ačiū už patarimus.
- Jau dabar laukiu užsiėmimo su savo vaiku.
- Atėjau su gera nuotaika, išeinu su dar geresne nuotaika. 

 IV SUSITIKIMAS

Ketvirto susitikimo mes aptarėme namų darbus. Reikėjo savaitę laiko iš iš pasiūlytų metodų, padėti vaikui išreikšti savo jausmus.
Trumpai buvo prisimintas netinkamas vaiko elgesys, jo priežastys. Tėveliai prisiminimais grįžo į vaikystę ir kiekvienas išsakė, kaip vaikystėje smarkiai buvo nubausti, kaip tuo metu jautėsi, kaip dabar galvoja, ar bausmė buvo tinkama.
Vaidinome. Tėveliai turėjo išanalizuoti situaciją ir pateikti sprendimo būdus. Priminėme tėveliams apie bausmes, kada jos naudojamos, kaip tinkamai bausti vaiką. Prisiminėme, kaip tinkamai reaguoti į vaiko pykčio priepuolį. Kalbėjome apie netinkamo elgesio korekciją ir šeimos taisykles.
Kiekvienas tėvelis gavo lankstinuką apie vaikų discipliną. Užsiėmimo pabaigoje tėveliai išsakė šių mūsų susitikimų pliusus ir minusus.

MOKYMŲ TEMOS

I SUSITIKIMAS. TĖVŲ LŪKESČIAI IR VAIKŲ ELGESYS (2014-10-07)

II  SUSITIKIMAS. NEIGIAMAS IR TEIGIAMAS POVEIKIS VAIKŲ ELGESIUI (2014-10-14)

III SUSITIKIMAS. JAUSMŲ SUPRATIMAS IR VALDYMAS (2014-10-21)

IV SUSITIKIMAS. ELGESIO KOREKCIJA, DISCIPLINA (data tikslinama)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą