Bendra mokymų trukmė – 18 valandų. 4 kassavaitiniai
susitikimai po 4 ak. valandas turi vykti tą pačią savaitės dieną ir tuo pačiu,
iš anksto numatytu laiku. Kiekvienas susitikimas vedamas su 15 min. pertrauka.
Ir 2 grupiniai užsiėmimai po 2 ak. val., skirti gautų žinių ir įgūdžių
įtvirtinimui, bendraujant su savo vaikais bei kitais dalyviais.
Taigi pirmojo susitikimo metu mes: susipažinome vieni su kitais; kūrėme bendras
taisykles, kurių laikysimės šiuose mokymuose; tėveliai išsakė savo lūkesčius;
buvo pristatytos vaiko elgesio problemų priežastys ir sprendimo būdai; buvo
kalbama apie elgesį, jo priežastis ir pasekmes; tėveliai buvo supažindinti su
ABC metodu ugdyme; buvo kalbama apie skatinimą, kam jo reikia ir kaip vaiką
skatinti; tėvai atliko labai daug praktinių užduočių.
I SUSITIKIMAS
Pirmojo
susitikimo metu tėveliai išsakė savo lūkesčius dėl savo vaikų: išmoktų
skaityti, rašyti, skaičiuoti; sutelktų dėmesį ties įvairia veikla; suvoktų
aplinką; pakeltų savivartę; išlauktų savo eilės; gebėtų valdyti emocijas;
savarankiškai apsipirktų; gebėtų laikytis taisyklių; suvoktų veiksmų pasekmes;
gebėtų savarankiškai apsirengti; kiltų noras kalbėti; jaustų gėdos jausmą;
išmoktų elgtis kitoje aplinkoje; įveiktų baimes; mažėtų agresija, ...
II SUSITIKIMAS
Antrojo susitikimo metu mes
pristatėme namų darbus. Užduotis buvo savaitę laiko stebėti savo vaiką, užrašyti vieną
savo situaciją, susijusią su vaiku ir ją išanalizuoti. Reikėjo rasti
priešistorę, elgesį/veiksmą ir pasekmes/reakciją. Taip pat reikėjo sugalvoti,
kaip galima pakeisti reakciją/pasekmes, kad pasikeistų
vaiko veiksmas/elgesys?
Taip pat
kalbėjome apie pagalbą vaikui. Tėvai išvardino, ką jų vaikas geba padaryti
savarankiškai. Dalinosi mintimis, ko dar norėtų, kad vaikas gebėtų
savarankiškai atlikti ir kodėl jiems tai yra svarbu. Tėvai buvo supažindinti su
pagalbos suteikimo vaikui būdais.
Buvo aptarti
vaikų manipuliacijos tipai. Tėveliai gavo patarimų, kaip tinkamai elgtis, kai
vaikas manipuliuoja tėvais. Susipažino su būdais, kurie padeda mažinti vaiko
elgesio problemas. Sužinojo, kuo svarbūs vaikui yra pagyrimai, apdovanojimai, teigiamas
dėmesys, specialus vaikui skirtas laikas ir t. t.
Susitikimo gale
tėvai gavo namų užduotį. Savaitę laiko stebėti savo vaiką, ką jis gero padarė.
Tuomet pagirti vaiką ir stebėti, kaip į tai reaguos vaikas.
TĖVŲ REFLEKSIJA
PO ANTROJO SUSITIKIMO
- Supratau, kad
turiu pradėti nuo savęs...
- Norėčiau, kad
tokie susitikimai būtų kiekvieną vakarą.
- Laikas prabėgo
labai greitai.
- Labai patiko.
- Naudinga.
III SUSITIKIMAS
Trečio
susitikimo metu mes pristatėme namų darbus. Tėvams buvo
priminti pagrindiniai jausmai ir emocijos. Tėvai dalinosi mintimis, kokie
įtampos mažinimo būdai ar raminančios mintys jiems padeda susilaikyti,
nepratrūkti. Taip pat kalbėjome apie vaiko jausmus, kaip tėveliai supranta, ką
jaučia jų vaikas. Kalbėjome, ar dažnai
vaiko netinkamas elgesys būna susijęs su tuo, jog jis nesusitvarko
su stipriomis emocijomis. Tėvai atliko praktinę užduotį - reikėjo išanalizuoti
situacijas. Tėvai gavo patarimų, kaip suprasti vaiką ir valdyti jo emocijas.
Psichologė Jelena pateikė labai daug priemonių (daugiausiai pagamintų savo),
susijusių su jausmais ir emocijomis. Mokė tėvus, kaip pigiai ir lengvai,
tėveliai šias priemones gali susikurti ir naudoti namuose su savo vaikais.
Antroje susitikimo dalyje tėveliai
praktiškai išbandė smėlio terapiją, piešimą ant stiklo, piešinius popieriuje,
kūrė istorijas, medžiagines lėles.
Susitikimo pabaigoje tėvai gavo namų
darbus. Padėti vaikui išreikšti savo jausmus (pvz.: kartu su vaiku sukurti lėlę,
pasaką,
žaidimą,
nupieškite ar pan.). Arba sukurti savo metodiką ir pasidalinti jau sukurta ir naudojama metodika.
TĖVŲ REFLEKSIJA
PO TREČIOJO SUSITIKIMO
- Norėčiau
seminaro tęstinumo.
- Esu geroj
nuotaikoj, galvoje pilna minčių. Lauksiu kito mūsų susitikimo.
- Susitikimas
smagus, aktyvus, linksmas. Nepavargau.
- Gera nuotaika,
priemonių išbandymas.
- Ačiū už
patarimus.
- Jau dabar
laukiu užsiėmimo su savo vaiku.
- Atėjau su gera
nuotaika, išeinu su dar geresne nuotaika.
IV SUSITIKIMAS
Ketvirto susitikimo mes aptarėme namų darbus. Reikėjo
savaitę laiko iš iš pasiūlytų metodų, padėti vaikui išreikšti savo
jausmus.
Trumpai
buvo prisimintas netinkamas vaiko elgesys, jo priežastys. Tėveliai
prisiminimais grįžo į vaikystę ir kiekvienas išsakė, kaip vaikystėje smarkiai
buvo nubausti, kaip tuo metu jautėsi, kaip dabar galvoja, ar bausmė buvo
tinkama.
Vaidinome. Tėveliai turėjo išanalizuoti situaciją ir pateikti sprendimo
būdus. Priminėme tėveliams apie bausmes, kada jos naudojamos, kaip tinkamai
bausti vaiką. Prisiminėme, kaip tinkamai reaguoti į vaiko pykčio priepuolį.
Kalbėjome apie netinkamo elgesio korekciją ir šeimos taisykles.
Kiekvienas
tėvelis gavo lankstinuką apie vaikų discipliną. Užsiėmimo pabaigoje tėveliai
išsakė šių mūsų susitikimų pliusus ir minusus.
MOKYMŲ TEMOS
I
SUSITIKIMAS. TĖVŲ LŪKESČIAI IR VAIKŲ ELGESYS (2014-10-07)
II SUSITIKIMAS. NEIGIAMAS IR TEIGIAMAS
POVEIKIS VAIKŲ ELGESIUI (2014-10-14)
III SUSITIKIMAS.
JAUSMŲ SUPRATIMAS IR VALDYMAS (2014-10-21)
IV
SUSITIKIMAS. ELGESIO KOREKCIJA, DISCIPLINA (data tikslinama)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą